czwartek, 15 maja 2014

Bajki dla Marysi i Alicji

Tytuł: Bajki dla Marysi i Alicji
Autor: Tomasz Sakiewicz
Wydawca: Wydawnictwo M
Liczba stron:212

Rok wydania: 2013







o Autorze:

Tomasz Sakiewicz- dziennikarz, współtwórca i redaktor naczelny „Gazety Polskiej”, a od 2011 roku także „Gazety Polskiej Codziennie”. Jest pomysłodawcą grupy medialnej Strefa Wolnego Słowa, a także współtwórcą Telewizji Republika. Na studiach zajmował się psychologią kliniczną dziecka. „Bajki dla Marysi i Alicji” to krótkie opowiadania, które pisał dla swoich kilkuletnich córek. Po pewnym czasie uzbierały się z tego kolejne tomiki.




Rzadko czytam bajki dla dzieci, kiedyś je uwielbiałam, wypożyczałam i "pożerałam" by móc przeczytać następne, teraz moja przygoda z bajkami przejawia się poprzez czytanie dla kuzynek. Mam nadzieję, że niedługo będę mogła je czytać swoim dzieciom. 








Bajki dla Marysi i Alicji kuszą wyglądem, dlatego gdy miałam okazję ją zdobyć nie zawahałam się i poprosiłam o tę pozycję. 
Gdy tylko ją otwarłam książka przeniosła mnie w inny świat. Samo wizualne wrażenie jest bardzo pozytywne, duża czcionka, ogrom pięknych obrazków. Miałam okazję pokazać tę książkę mojej kuzynce    i była bardzo zachwycona. Sama nie wiedziała, jaką bajkę przeczytać, bo wszystkie kusiły ładnymi obrazkami. Uznałyśmy, że zaczniemy od początku i tak weszłyśmy w świat bajek dla Marysi i Alicji. 


Książka składa się z 22 bajek. 




Mi najbardziej spodobała się opowieść o przygodach Almara. Jest to bajka składająca się jakby z 7 krótkich rozdziałów, dlatego można je przeczytać dziecku nie martwiąc się, że zapomni na następny dzień, co było wcześniej, gdybyśmy nie dokończyli bajki jednego dnia. 

 













Bajki dla Marysi i Alicji zostały napisane przez autora dla jego córek. Bajki są bardzo uniwersalne i spodobają się zarówno chłopcom jak i dziewczynką. Dobrze napisana bajka potrafi nie tylko zainteresować, zabawić, ale także dużo nauczyć. Myślę, że ta pozycja jest warta, by poświęcić na nią czas - Naszych dzieci jak i nasz. 

























Za niedługo jest dzień dziecka więc warto pomyśleć nad zakupem tej książki. Umili 
ona wiele dni Wam i waszym pociechą.









POLECAM.










Za możliwość przeczytania dziękuję Wydawnictwu M




10/10

2 komentarze:

  1. Książka przede mną, więc cieszę się, że bajki są radosne i wciągające. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. pomijając beznadzieją treść bajek, ta książka jest pełna błędów w pisowni. najgorsza książka dla dzieci, jaka trafiła w moje ręce. kiedykolwiek. nie polecam.

    OdpowiedzUsuń

dziękuje za komentarz :D