wtorek, 8 października 2013

Pałac Północy

Tytuł:  "Pałac Północy"
Oryginalny tytuł: El Palacio de la Medianoche
Autor: Carlos Ruiz Zafón
Tłumaczenie: Katarzyna Okrasko 
Wydawca: Muza
Liczba stron: 288
Rok wydania: 2011




„Dorosłość nie jest niczym więcej niż tylko odkrywaniem, że wszystko, w co wierzyłeś, kiedy byłeś młody, to fałsz, a z kolei wszystko to, co w młodości odrzucałeś, teraz okazuje się prawdą.”



Książki Zafóna nie są mi obce. Miałam już przyjemność czytać je wcześniej. Nie wszystkie mi się podobały, ale ta tak. Pałac Północy jest wciągający, mroczny, pełen tajemnic. Skierowany głównie dla młodzieży, ale inne grupy wiekowe tez mogą po tą książkę sięgnąć.





Kalkuta rok 1916
Z spalonego dworca Jheeter's Gate ucieka mężczyzna z 2 niemowlakami. Goniony przez dziwne i tajemnicze postacie udaję się pewnego domu. Tam niemowlakami zajmuje się pewna kobieta, aż do momentu gdy bliźniaki zostają rozdzielone, niestety jedno z nich trafia do domu dziecka.

Kalkuta rok 1932 
Mija 16 lat od kiedy Ben trafił do domu dziecka, niedługo będzie musiał pożegnać się z tym miejscem i zacząć samodzielne życie. Ben z przyjaciółmi Isobel, Ian, Seth, Michael, Siraj i Roshan stworzyli klub Chowbar Society, który swoją siedzibę ma w Pałacu Północy. Przed ostatnim spotkaniem klubu członkowie poznają Sheere, młodą dziewczynę, która czeka na babcie przed sierocińcem. Ben zabiera ją do Pałacu Północy, by wstąpiła w ich szeregi, ale musi spełnić 1 warunek opowiedzieć historię, którą zna tylko ona. Sheere opowiada historię swojej rodziny i tajemniczego domu. Opowieść jest mroczna, a zarazem tajemnicza więc członkowie klubu Chowbar Society postanawiają ją rozwiązać. Nie wiedząc jeszcze, że fajna zabawa przeistoczy się w grę o życie. Przyjaciele natkną się na palący pociąg widmo, ruiny spalonego dworca oraz niebezpiecznego człowieka, który ma niecne zamiary co do pewnych członków klubu.



„Świat należy do szaleńców albo do hipokrytów. 

Tylko te dwa typy istnieją na ziemi. A ty musisz wybrać swój.”





4+/5, 9/10

35


3 komentarze:

  1. Mam za sobą dwie powieści Zafóna i ogromną ochotę na kolejne. Brakuje mi tutaj Twoich wrażeń na temat lektury...

    OdpowiedzUsuń
  2. Mam książkę na półce, ale jeszcze po nią nie sięgnęłam.

    OdpowiedzUsuń
  3. Szczerze mówiąc, nie czytałam nic tego autora i wygląda na to że muszę to zmienić :)

    OdpowiedzUsuń

dziękuje za komentarz :D